کاربرد پلاستیک در ساخت قطعات پزشکی

امروز کمتر صنعتی یافت می‌شود که از پلاستیک بهره نبرده باشد. شرکت های تزریق پلاستیک و تولید قطعات پلاستیکی از صنایع وابسته زیادی برخوردارند. یکی از این صنایع بسیار مهم، صنعت پزشکی می‌باشد. ساخت قطعات پزشکی امری بسیار ظریف و حیاتی می‌باشد و باید به صورت تمام و کمال استریل تولید شوند. صنعت پزشکی از مشتری های پایه ثابت شرکت های ارائه دهنده‌ی خدمات تزریق پلاستیک می‌باشد چراکه بسیاری از قطعات پزشکی و آزمایشگاهی از پلاستیک ساخته شده اند.

در سال هایی که هنوز تکنولوژی تزریق پلاستیک آنقدر شناخته شده نبود، اکثر ابزارهای پزشکی از متریال های فلزی ساخته می‌شدند. صنعت پزشکی با تولید این قطعات متحمل هزینه های زیادی می‌شد و همچنین استریل کردن آنها توسط مراکز درمانی و آزمایشگاهی نیز امری هزینه بر به حساب می‌آمد.

اما با ورود پلاستیک به بخش ساخت قطعات پزشکی، بسیاری از هزینه ها کاسته شد و همچنین امکان دور انداختن این قطعات به دلیل هزینه‌ی بسیار پایین وجود داشت و با اینکار از هزینه ماشین های استریل کننده هم به شدت کم شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با این قطعات پزشکی پلاستیکی بیشتر آشنا شوید.

این شرکت ها و خدمات تزریق پلاستیک در تهران ارائه دهنده انواع این خدمات می باشند که با استفاده از بهترین ماشین آلات و ابزار های مخصوص تزریق پلاستیک در مدت زمانی کوتاه با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  چگونه پلاستیک‌ ساخته می‌شود:

قطعات پزشکی پلاستیکی

سرنگ ها، آنژیوکت ها، پیپت های آزمایشگاه ها، بخیه های زیپی و بیشتر تجهیزات آزمایشگاه مثل ظرف های کشت همگی از پلاستیک ساخته شده اند. اما در نظر داشته باشید کیفیت این قطعات قطعا با پلاستیکی که در تولیدات صنعت ماشین سازی استفاده می‌شود متفاوت است. برای مثال لوله های آزمایشگاهی باید در عین ظرافتی که دارند در برابر حرارت و تابش اشعه نیز مقاوم باشند. و یا لوله‌ی سرم ها باید در عین مقاومت انعطاف پذیری نیز داشته باشد.

ساخت قطعات پزشکی
ساخت قطعات پزشکی

فرآیند ساخت قطعات پزشکی

در شرکت هایی که خدمات تزریق پلاستیک ارائه می‌دهند، دستگاه هایی جهت انجام فرآیند تزریق مواد اولیه‌ی پلاستیکی وجود دارند. این دستگاه ها بسته به میزان تیراژ قطعه مورد نظر، ظرافت کاری و دیگر فاکتورها می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند.

از طرف دیگر در شرکت های تزریق پلاستیک طراحی قالب های تزریق پلاستیک امری بسیار حیاتی می‌باشد. زیرا که بدون قالب،‌ مواد اولیه و ماشین های تزریق عملا بلااستفاده خواهند بود.

پس از اینکه طراحی قالب های مورد نظر جهت ساخت قطعات پزشکی بوسیله‌ی نرم افزارهای حرفه ای و پیچیده توسط افراد متخصص انجام شد، این قالب ها به دستگاه تزریق متصل می‌شود. مواد اولیه مورد نیاز با تولید قطعه پزشکی مورد نظر، پس از طی کردن مرحله‌ی ذوب شدن داخل دستگاه، به داخل این قالب ها تزریق می‌شود.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  پلاستیک ها

تا زمان سرد شدن کامل قطعات درب قالب ها به هیچ عنوان نباید باز شود. پس از طی کردن مرحله‌ی خنک شدن، قطعات مورد نظر از درون قالب ها بیرون آورده می‌شوند و به شرکت های سفارش دهنده ارسال می‌شوند.

ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در تولید قطعات پزشکی

همانطور که اشاره کردیم، فرآیند ساخت قطعات پزشکی بسیار حساس می‌باشد. کوچکترین آلودگی ای می‌تواند در بخش آزمایشگاه باعث ایجاد خطا در نتیجه و در بخش بیمارستان باعث ایجاد عفونت های خطرناک شود. بنابراین شرکت های تزریق پلاستیک موظف به رعایت تمام پروتکل های بهداشتی ای که از سمت وزارت بهداشت به آنها ابلاغ می‌شود هستند.

ساخت قطعات پزشکی
ساخت قطعات پزشکی

شرکت خدمات تزریق پلاستیک رنجبر با داشتن سال ها تجربه در خصوص تولید قطعات پلاستیکی برای صنایع مختلف از جمله صنعت پزشکی، آماده خدمت رسانی به مشتریان می‌باشد. همچنین شرکت پلاستیک رنجبر متعهد به ساخت قطعات پزشکی کاملا استریل بوده و از این جنبه همواره خیال مشتریان خود را آسوده نگه داشته است.

برای اطلاع از قیمت ها می‌توانید به سایت مراجعه کرده و یا با تماس با مجموعه از قیمت ها اطلاع پیدا کرده و همچنین از متخصصان ما مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 5 =