ترمو فورمینگ چیست؟

در پاسخ به سوال ترمو فورمینگ چیست ؟ باید گفت این روش یک فرایند پیشرفته برای شکل دهی ورقه ‌های پلاستیکی است که از فشار مثبت هوا برای اعمال نیرو بر ورق گرم شده جهت قالب گیری استفاده می‌شود. فرایند شکل دهی حرارتی با فشار هوا یکی از زیر شاخه‌های شکل‌دهی حرارتی است. بسیاری از قطعات پلاستیکی از ظروف یک بار مصرف گرفته تا طلق‌های بسته‌بندی محصولات و یا حتی داشبورد خودروها، جداره داخلی و روی در یخچال، حباب‌های پلاستیکی، جای تخم مرغ و امثال آنها از این روش تولید می‌شوند.

ترمو فورمینگ یا شکل‌دهی با فشار چیست؟

معرفی فرآیند ترمو فورمینگ

در پاراگراف قبل تلاش کردیم سوال ترمو فورمینگ چیست ؟ را توضیح دهیم. در این بخش قصد داریم به معرفی فرآیند ترمو فرمینگ بپردازیم. ترمو فرمینگ یا شکل دهی حرارتی، یکی از روشهای پرکاربرد شکل دهی پلاستیک هاست. در این فرایند ابتدا ورق پلاستیکی گرما نرم (ترمو پلاست) آنقدر حرارت می‌بیند تا نرم و انعطاف‌پذیر شود. سپس این ورق نرم شده روی قالب گذاشته شده و روی قالب کشیده می‌شود و شکل قالب را به خود می‌گیرد. ورق ماده اولیه به روش اکستروژن تولید می‌شود.بسته به ضخامت، ورق اولیه می‌تواند به شکل ورقه‌های مجزا یا ورق توپ پیوسته باشد.

ترمو فورمینگ یا شکل‌دهی با فشار چیست؟

فرایند شکل دهی حرارتی از دو مرحله اصلی تشکیل شده است:

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  تزریق پلاستیک چگونه کار می کند؟

الف) گرمادهی

در این مرحله ورق پلاستیکی گرما نرم (ترمو پلاست) آنقدر حرارت می‌بیند تا نرم و انعطاف‌پذیر شود.عمل گرمادهی معمولاً با استفاده از المنت‌های حرارتی که یک یا هر دو طرف ورق پلاستیکی و با فاصله‌ای معین از آن قرار می‌گیرند، انجام می‌شود. با توجه به جنس پلیمر و ضخامت ورق میزان گرمادهی می‌بایست کاملاً مشخص و تنظیم شده باشد. این مرحله مخاطبان را به جواب دقیق تر سوال ترمو فورمینگ یا شکل‌دهی با فشار چیست؟ بیشتر می‌تواند راهنمایی کند.

ب) شکل دهی

روش‌هایی که برای انجام مرحلهٔ شکل دهی در فرایند شکل دهی حرارتی به کار می‌روند را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  1. شکل دهی با خلأ (Vacuum Forming)
  2. شکل دهی با فشار هوا (Pressure Forming)
  3. شکل دهی مکانیکی Mechanical Thermoforming))

ترمو فورمینگ یا شکل‌دهی با فشار چیست؟ و آشنایی با کاربردهای آن

پرداختن به کاربردهای ترمو فرمینگ پاسخ سوال ترمو فورمینگ یا شکل‌دهی با فشار چیست؟ را روشن تر می‌کند. از این روش در تولید بسته های وکیوم، تجهیزات پزشکی ای چون محفظه‌ی دستگاه MRI، تجهیزات صنعتی همچون کیوسک ها و قطعات داخلی ماشین ها و… و تجهیزات سرگرمی.

ترمو فورمینگ یا شکل‌دهی با فشار چیست؟

 

مزایای ترمو فرمینگ

روش ترمو فرمینگ در کنار داشتن کاربردهای فراوان، از مزایای بسیاری نیز برخوردار است. شاید خوب باشد در کنار سوال ترمو فورمینگ یا شکل‌دهی با فشار چیست؟ در مورد مزایای این روش نیز سوال کنیم. خوب است بدانید یکی از مزیت های این روش نسبت به قالب گیری های تزریقی قیمت کمتر آن می‌باشد. در واقع تجهیزاتی که در فرآیند ترمو فرمینگ استفاده می‌شود از هزینه کمتری برخوردار هستند. همچنین قالبی که به روش ترموفرمینگ تهیه می‌شود نیز از قیمت کمتری برخوردار است. با این روش می‌تواند انواع قالب های پلاستیکی مختلف را تولید کرد و همچنین قطعات چند لایه ساخت.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  رسانا کردن پلیمرها

ترمو فورمینگ چیست ؟

شرکت خدمات تزریق پلاستیک رنجبر با داشتن کارنامه ای درخشان در زمینه طراحی قالب ها و ساخت قطعات پلاستیکی، پیشرو در زمینه‌ی ارائه خدمات تزریق پلاستیک به حساب می‌آید. همچنین شرکت رنجبر از کاربردها و مزایا ترموفرمینگ بهره می‌گیرد تا بتوانید بهترین قطعات را با مناسب ترین قیمت ها به مشتریان عرضه کند. همچنین شرکت رنجبر با توضیح به سوال ترمو فورمینگ چیست ؟ سعی در آگاه سازی مشتریان از این فرآیند داشته تا بتواند آن ها را در داشتن انتخابی بهتر راهنمایی کند. برای اطلاع پیدا کردن از قیمت های تزریق پلاستیک می‌توانید با تلفن های شرکت تماس بگیرید. متخصصان شرکت رنجبر همواره آماده‌ی پاسخگویی به مشتریان محترم را دارند.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + سیزده =