المنت دستگاه تزریق پلاستیک

قبل از اینکه به توضیح المنت دستگاه تزریق پلاستیک بپردازیم، بهتر است ابتدا تعریفی از المنت را ارائه دهیم. برای اینکه بتوان در دستگاه های مختلف به دما و حرارت مورد نظر رسید، نیازمند وسیله ای بنام المنت هستیم. المنت ها یک دسته سیم های نیمه رسانا هستند که در برابر عبور حرارت و جریان الکتریسیتی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. در حالت عادی،‌ سیم های عادی تحت فشار بالای دمایی و الکتریکی ذوب می‌شوند و نمی‌توانند دمای مورد نظر را تامین کنند. اما جنس المنت ها به گونه ای می‌باشد که با وجود تحمل بالای دمای ذوب نمی‌شوند.

در مصارف خانگی، می‌توان به کاربرد المنت ها در اتو، بخار برقی، آبگرمکن برقی، چای ساز، سماور برقی و… اشاره کرد. در صعنت نیز برای رسیدن به دمای مورد نظر از المنت ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل نیز نقش المنت دستگاه تزریق از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای تهیه قطعات پلاستیکی صنایع مختلف، شرکت های خدمات تزریق پلاستیک مختلف با استفاده از دستگاه های تزریق پلاستیک عظیم الجثه ای که در کارگاه های خود دارند، به تولید قطعات پلاستیکی مختلف می‌پردازند. یکی از مراحل تزریق پلاستیک ذوب کردن گرانول های پلاستیکی که به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرند، دستگاه تزریق پلاستیک باید دمای بالایی را تولید کند تا بتواند این گرانول ها را به نقطه ذوب برساند،‌ تا بعد از ذوب شدن بتواند آن ها را به داخل قالب های مخصوصی تزریق کند. اینجاست که نقش دستگاه تزریق پلاستیک مشخص می‌شود.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  آشنایی با پروسه قالب سازی پلاستیک

المنت دستگاه تزریق پلاستیک

کدام المنت ها در دستگاه تزریق پلاستیک بکار می‌روند؟

المنت دستگاه تزریق پلاستیک المنت های تسمه ای یا کمربندی هستند. این المنت ها بر اساس فاکتورهای خاصی در طول و قطرهای مختلفی تولید می‌شوند. این فاکتورها شامل گرما و طول سیلندر دستگاه تزریق پلاستیک می‌باشند. المنت ها را بر اساس تفاوتی که در درجه حرارت دارند می‌توان به دسته تقسیم کرد. دسته اول المنت های عقبی هستند. این المنت ها در مرحله اول تولید قطعات پلاستیکی بکار می‌روند. یعنی مرحله ای که در آن مواد در حال ورود به سیلندر هستند. کار این المنت گرم کردن مواد اولیه می‌باشد. دمایی که این المنت تولید می‌کند نسبت به دمای المنت های میانی و عقبی از دمای پایین تری برخوردار است.

دسته دوم المنت ها، المنت های میانی هستند. همانطور که از نام این المنت مشخص است، در بخش وسط سیلندر قرار گرفته است و به لحاظ دمایی نیز، دمایی بین المنت عقبی و جلویی دارد. و اما دسته سوم المنت ها را با نام المنت جلویی می‌شناسند. علاوه بر المنت جلویی، المنت سر نازل نیز از آخرین المنت های دستگاه تزریق پلاستیک به شمار می‌رود. این دو  المنت بالاترین اهمیت را در بین تمام المنت های دستگاه دارند و از بیشترین میزان حرارت برخوردار هستند.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  تولید و ساخت گل مصنوعی با استفاده از تزریق پلاستیک

المنت حرارتی نازل چیست؟

در پاراگراف بالا به المنت حرارتی نازل اشاره کردیم. در دسته المنت دستگاه تزریق پلاستیک، المنت های نازل نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این المنت ها حلقه ای هستند و به دو شکل ضد آب و سیم دار تولید می‌شوند. روکش المنت های نازل حرارتی استیل می‌‌باشد و روکش نوع ضد آب آن برنج می‌باشد. مکان این دستگاه تزریق پلاستیک در بخش انتهای دستگاه می‌باشد.

شرکت تزریق پلاستیک رنجبر، با داشتن مجهزترین دستگاه های بروز دنیا در کارگاه های خود،‌ قادر به تولید قطعات پلاستیکی مورد نیاز تمام صنایع وابسته می‌باشد. کادر شرکت رنجبر از افراد مجربی تشکیل شده که کار با دستگاه ها تزریق پلاستیک را آموزش دیده اند و هرگونه مشکلی را به سرعت رسیدگی می‌کنند تا سفارش مشتریان در سریع ترین زمان ممکن به دست آن ها برسد. برای اطلاع از قیمت های خدمات تزریق پلاستیک می‌توانید با مجموعه تماس گرفته و از متخصصان ما مشاوره رایگان نیز دریافت نمایید.

دستگاه تزریق پلاستیک

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =