نکات ایمنی دستگاه تزریق پلاستیک

این روزها افراد زیادی به سمت راه اندازی شرکت های ارائه دهنده‌ی خدمات تزریق پلاستیک کشیده می‌شوند. چرا که تعداد صنایع وابسته به قطعات پلاستیکی افزاش چشمگیری پیدا کرده و به همین دلیل هم تقاضای سفارشات تزریق پلاستیک بسیار بیشتر از قبل شده است. اما شرکت های تزریق پلاستیک حتما باید پروتکلی در رابطه با نکات ایمنی دستگاه تزریق پلاستیک در اختیار کارمندان خود قرار دهند تا از هر گونه فاجعه‌ی احتمالی در حین کار جلوگیری کنند.

فجایعی که در نتیجه عدم توجه به این نکات ایمنی رخ می‌دهند در بسیاری از موارد علاوه بر خسارات مالی، خسارات جانی نیز با خود به همراه خواهد داشت. بنابراین در ادامه این مقاله لیستی از این نکات ایمنی کار با دستگاه های تزریق را برایتان آماده کردیم تا با رعایت آن ها از خسارات مالی و جانی در امان باشید.

نکات ایمنی تزریق پلاستیک
 

لیست نکات ایمنی دستگاه تزریق پلاستیک

  1. در هنگام کار با دستگاه تزریق پلاستیک دست های خود را به گیره ،بازوها و تابلو برق دستگاه نزدیک نکنید.
  2. در هنگام کار دستگاه از دست زدن به کلید ها و دکمه ها خودداری نمایید.
  3. در موقع برداشتن محصول از داخل قالب دستهایتان را از بالا و یا پایین داخل قالب نکنید، این کار باعث قطع شدن دست یا انگشتان می گردد.
  4. که هنگام کار کردن با دستگاه اگر تغییراتی در صدای دستگاه شنیده شد یا بنا به دلایلی مجبور بودید که دستگاه را سریعا متوقف نمایید، دکمه قرمز استپ را فشار دهید.
  5. برای ریختن مواد داخل گاز گیر، ایمن ترین روش استفاده از مواد کش می‌باشد. اما به دلیل هزینه بالا در اغلب موارد گاز گیر توسط خود اپراتور به صورت دستی پر می‌شود .
  6. برای کمتر کردن خطرات ابتدا گاز گیر را خاموش نموده سپس اقدام به ریختن مواد نمایید .
  7. مطمئن باشید پیچ رو بند قالب محکم بوده و از دست کاری آن جدا پرهیز نمایید .
  8. در صورتیکه رو بند به ارتفاع صفحه پشت قالب میزان نشده باشد احتمال افتادن قالب وجود دارد.
  9. رابط ها و شلنگ های ورودی وخروجی آب بایستی دارای بست باشد.در غیر ایتصورت ممکن است در اثر خروج شلنگ از جای خود و پاشش آب، آب به داخل قالب و مدارات برق نفوذ پیدا کند که باعث صدمه دیدن دستگاه وخطرات بعدی برای اپراتور می گردد.
  10. سیم ارت دستگاه را چک کنید در صورتیکه ارت دستگاه قطع شده یا معیوب  تشخیص داده شود احتمال اتصالی و یا برق گرفتگی اپراتور وجود دارد.
  11. در هنگام تزریق به صورت دستی دقت نمایید مواد مذاب به راحتی از سر نازل عبور کند، در صورت گرفتگی سر نازل احتمال پاشش مواد بر روی دست و صورت اپراتور وجود دارد.
مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  ساخت قطعات پزشکی با تکنولوژی تزریق پلاستیک

شرکت تزریق پلاستیک رنجبر قطعات پلاستیکی سفارش مشتریان خود را با رعایت تمامی نکات ایمنی دستگاه تزریق پلاستیک انجام می‌دهد. رعایت این نکات باعث عدم ایجاد مشکل در روند ساخت قطعات پلاستیکی شده و سفارشات مشتریان همیشه در مدت زمان مقرر به دست شان رسیده است. برای اطلاع از قیمت ها و ثبت سفارش خود می‌تواند با شرکت رنجبر تماس بگیرید. همچنین متخصصان ما همواره آماده ارائه مشاوره به مشتریان عزیز و همراهی آن ها از ابتدا تا انتهای پروژه ها می‌باشند.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =