اهمیت قالب سازی پلاستیک در صنعت

چرا از قالب های پلاستیکی استفاده می‌کنیم؟ صنایع پلاستیک سازی برای تولید قطعات پلاستیکی نیازمند قالب هایی هستند تا با تزریق موارد اولیه پلاستیک،‌ قطعه مورد نظر را تولید کنند. در گذشته از قالب های فلزی استفاده می‌شد و این کار برای صنایع هزینه های بسیاری در بر داشت. به همین دلیل به قالب های پلاستیکی روی آوردند، جنس آنها از آلومینیوم بود و هم قیمت ارزان تری داشتند و طول عمرشان هم بیشتر از قالب های فلزی بود. این موضوع می‌تواند اهمیتی که صنعت قالب سازی پلاستیک دارد را بیش از پیش برایمان روشن کند.

امروزه با رشد روز افزون نیاز به تولید قطعات پلاستیکی، تولید قالب های پلاستیکی نیز به همان نسبت خواهان پیدا کرده است و به صنعتی مهم تبدیل شده است. همچنین به دلیل بالا رفتن تقاضا برای قطعات پلاستیکی، روش های تزریق پلاستیک باید با سرعت بیشتری انجام شوند، که به وسیله حضور قالب های تزریق پلاستیک عملی خواهد شد.

این شرکت ها و خدمات تزریق پلاستیک در تهران ارائه دهنده انواع این خدمات می باشند که با استفاده از بهترین ماشین آلات و ابزار های مخصوص تزریق پلاستیک در مدت زمانی کوتاه با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

بررسی مراحل قالبسازی پلاستیک

ابتدا با بهره گیری از نرم افزار مخصوصی مثل CATIA و Solidwork طرح قالب مورد نظر را درمی‌آورند. در این قسمت مهم است که هدف از تولید این قالب به وضوح بیان شود. قطعه ای که قرار است از این قالب خارج شود خصوصیاتی باید داشته باشد که این خصوصیات توسط سفارش دهنده برای شرکت سازنده قالب پلاستیک باید از پیش توجیه شوند.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  ساخت قطعات خودرویی در خدمات تزریق پلاستیک رنجبر

پس از طراحی اولیه، این طرح کلی باید به یک طرح سه بعدی تبدیل شود. این کار بوسیله افراد متخصص و با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای و مخصوصی انجام می‌پذیرد. هدف از سه بعدی کردن طرح مشخص شدن شیارها، لبه ها، سوراخ ها و… طرح اصلی می‌باشد.

برای تولید قالب پلاستیک از دستگاه CNC استفاده می‌شود. پس از تایید شدن طرح سه بعدی آن را به این دستگاه ارسال می‌کنند تا فرآیند قالب سازی پلاستیک انجام بگیرد. دستگاه CNC از بهترین دستگاه های ساخت قالب می‌باشد، چرا که حتی ظریف ترین قسمت های قالب را با دقت بالایی ایجاد می‌کند و درصد خطای آن نزدیک به صفر می‌باشد.

قالب سازی پلاستیک
قالب سازی پلاستیک

بعد از تولید قالب چه اتفاقی می‌افتد؟

زمانی که قالب سازی پلاستیک به پایان رسید، از آن در شرکت های ارائه کننده خدمات تزریق پلاستیک استفاده می‌کنند. به طور کلی یکی از معروف روش های ساخت قطعات پلاستیکی بهره گیری از روش تزریق پلاستیک است. در این روش، قالب که طی فرآیند قالب سازی طراحی و ساخته شده است،‌ روی دستگاه تزریق پلاستیک نصب شده و مواد اولیه به داخل آن تزریق می‌شوند.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  ساخت قالب تزریق پلاستیک و هزینه آن

انواع قالب های پلاستیکی

همانطور که اشاره شد، دستگاه های قالب سازی، قالب ها را به دو شکل پلاستیکی و فلزی تولید می‌کنند. در ادامه به دلیل پرمصرف تر بودن قالب سازی پلاستیک، با انواع قالب های پلاستیکی آشنا می‌شویم.

قالب پلاستیکی ترموست

با این قالب ها می‌توان ملامین، سیلیکون، لاستیک، کامپوزیت و بالکالیت تولید کرد. معمولا از قالب های ترموست برای ساخت قطعات سنگین و محکم و با جزئیات کمتر استفاده می‌کنند.

قالب پلاستیکی ترموپلاست

برای تولید قطعاتی مانند PVC، ABS، پلی اتیلن، پلی پروپیلن و… از قالب ترموپلاست استفاده می‌شود. به طور کلی این قالب ها برای تولید قطعات پلاستیکی نرم مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه هایی که در پروسه ی قالب سازی پلاستیک برای تولید این نوع قالب ها در نظر گرفته می‌شوند باید از دقت بالایی برخوردار باشند.

برای سفارش قطعات پلاستیکی مورد نظر خود و همچنین آشنایی با خدمات تزریق پلاستیک، به سایت شرکت پلاستیک رنجبر مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید قبل از سفارش خود از میزان قیمت ها نیز اطلاع پیدا کنید. شرکت رنجبر با داشتن سال ها تجربه در زمینه تزریق پلاستیک و داشتن کارگاه هایی مجهز به مدرن ترین دستگاه های دنیا،‌ آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

قالب سازی پلاستیک
قالب سازی پلاستیک
این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =