مشکلات تزریق پلاستیک چیست؟

تولید قالب های و قطعات پلاستیکی امروزه بیش از پیش مورد توجه عموم مردم و صنایع مختلف بوده است. با ورود پلاستیک به خط تولید صنایع حیاتی ای چون بسته بندی‌، ساختمان سازی،‌ هواپیما سازی،‌ اسباب بازی سازی و… نیاز به تولید پلاستیک بسیار بیشتر از قبل احساس می‌شود. اما این فرآیند مشکلاتی را نیز در پی دارد. مشکلاتی که در این فرآیندها ممکن است رخ بدهند می‌توانند صدمات و ضررهای مالی زیادی را به شرکت های سفارش دهنده و همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات تزریق پلاستیک وارد کنند. در ادامه این مقاله به انواع مشکلات تزریق پلاستیک خواهیم پرداخت.

این شرکت ها و خدمات تزریق پلاستیک در تهران ارائه دهنده انواع این خدمات می باشند که با استفاده از بهترین ماشین آلات و ابزار های مخصوص تزریق پلاستیک در مدت زمانی کوتاه با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

چه مشکلاتی می‌توانند در روند تزریق پلاستیک اختلال ایجاد کنند؟

مشکلاتی که می‌توانند فرآیند تزریق پلاستیک را مختل کنند به طور کلی عبارتند از:

  • خطوط جریان
  • ایجاد فرورفتگی در قطعه
  • ایجاد حباب
  • خط جوش
  • ناقص بودن قطعه
  • خمیدگی یا انحراف
  • پلیسه
  • جتینگ
  • سوختگی

هر کدام از این مشکلات تزریق پلاستیک علتی برای به وجود آمدن دارند و راهی برای رفع. در ادامه به اختصار به چهار مورد از آنها خواهیم پرداخت.

وجود فرورفتگی

ایجاد فرورفتگی در قطعه به دلایل متعددی می‌تواند اتفاق بیفتد. از جمله‌ی این دلایل می‌توان به بیش از حد پایین بودن فشار تزریق پلاستیک، بیش از حد کوتاه بودن مدت زمان نگهداری و خنک شدن، بیش از حد بالا بودن دمای قالب و دمای ذوب، طراحی نامناسب قطعات و… اشاره کرد.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  هزینه تزریق پلاستیک به چه عواملی بستگی دارد

برای رفع این دسته از مشکلات تزریق پلاستیک راه حل هایی تعبیه شده. بعد از پیدا کردن منبع مشکل می‌توان از روش هایی چون کاهش اندازه دیواره ضخیم، افزایش فشار دستگاه و فشار تزریق،‌ افزایش اندازه دریچه ها و یا تغییر موقعیت انها، استفاده از صفحات شیاردار در مناطقی که احتمال فرورفتگی زیاد است و… استفاده کرد.

خطوط جریان، از جمله مشکلات تزریق پلاستیک

خطوط جریان یا flow lines را می‌توان به یکی از شایع ترین مشکلات در روند تزریق پلاستیک نسبت داد. دلایل ایجاد این خطوط می‌تواند به علت بالا بودن شتاب پر شدن قالب، بیش از حد پایین بودن فشار و سرعت تزریق به قالب یا بیش از حد پایین بودن دمای مواد پلاستیکی باشد.

راهکارهایی نیز برای جلوگیری از ایجاد این مشکل در پروتکل ها وجود دارد. برای مثال افزایش سرعت تزریق، فشار تزریق، زمان نگهداری فشار و دمای قالب و موارد تزریق.

ناقص بودن قطعه (short shot)

این مورد نیز از شایع ترین مشکلات می‌باشد. در این دسته از مشکلات تزریق پلاستیک پر نشدن کامل قالب مشاهده شده که منجر به پدیده short shot می‌شود. زمانی که دمای مواد یا فشار و سرعت تزریق بیش از حد پایین باشد، مواد خام به طور نامساوی پلاستیک سازی شده باشند، تخلیه‌ی حفره ها ضعیف انجام شده باشد، مواد خام رقت کافی نداشته باشند و… این مشلات بروز پیدا می‌کند.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  به چه دلیل به تزریق پلاستیک رنجبر مراجعه کنیم ؟

با بالا بردن دمای سیلندر مواد و قالب، افزایش مقدار تزریق، اطمینان از عدم خرابی سوپاپ و دیواره های داخلی سیلندر و… می‌توانید از ایجاد پدیده‌ی short shot جلوگیری کنید.

ایجاد حباب

گیر افتادن حباب در قطعه پلاستیکی را ازجمله مشکلات تزریق پلاستیک نام می‌برند. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل می‌بایست دمای قالب را کم کرد، به باز طراحی سیستم رانر و دریچه های قالب پرداخت، در آخرین مرحله سرعت تزریق موارد را کاهش داد و…

مشکلات تزریق پلاستیک
مشکلات تزریق پلاستیک
جمع بندی

مشکلاتی که در روند تزریق پلاستیک می‌توانند به وجود بیایند زیاد هستند و در صورت بی دقتی و احتمال کاری سرمایه و زمان بسیاری را از بین می‌برند. مشکلات تزریق پلاستیک مشکلاتی هستند که با دقت و حوصله زیاد قابل رفع و جلوگیری می‌باشند.

شرکت پلاستیک رنجبر با توجه به ارائه خدمات تزریق پلاستیک، همواره خیال مشتریان خود را از بابت عدم بروز هرگونه مشکلی در پروسه تولید قطعات پلاستیکی آسوده کرده است. برای اطلاع از تعرفه های شرکت و دریافت مشاوره رایگان با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =