تولید ظروف یک بار مصرف، پاسخ به یک نیاز حیاتی

تولید ظروف یک بار مصرف یک گام بزرگ در جهت راحت تر کردن زندگی افراد بود. یکی از مصارف بالای این نوع ظروف در آشپزخانه،‌ رستوران ها و بیمارستان ها می‌باشد. در دوران کرونا نیز، برای رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشتی استفاده از ظروف یک بار مصرف افزایش یافت.

تولید اینگونه محصولات از حساسیت های خاصی برخوردار است. برای مثال در هنگام تولید طروف یک بار مصرف هیچ گونه آلودگی ای نباید حضور پیدا کند و تولید ظروف یک بار مصرف باید به شکلی کاملا بهداشتی انجام بگیرد. از طرف دیگر ظرف های یک بار مصرف باید به گونه ای طراحی شوند که از وزن سبکی برخوردار باشند، انعطاف پذیری آنها باید مورد قبول باشد تا با وارد شدن یک ضربه نشکند. به طور کلی ظروف یک بار مصرف به چهار دسته‌ی پلاستیکی، گیاهی، سلولزی و فومی تقسیم می‌شوند.

این شرکت ها و خدمات تزریق پلاستیک در تهران ارائه دهنده انواع این خدمات می باشند که با استفاده از بهترین ماشین آلات و ابزار های مخصوص تزریق پلاستیک در مدت زمانی کوتاه با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

تولید ظروف یک بار مصرف
تولید ظروف یک بار مصرف

مراحل ساخت ظروف یک بار مصرف

جهت تولید ظروف یکبار مصرف، خط تولید دارای ماشین آلات محتلفی بوده ومراحل تولید به شرح ذیل می باشد:

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  تزریق پلاستیک چیست؟

۱-دستگاه اکستروژن (دارای اکسترودر تک ماردون) وبخش تزریق گاز

۲-ماشین آلات ترموفرمینگ (جهت تولید ظروف یکبار مصرف فومی) و انباشته ساز

۳-ماشین آلات بازیافت وضایعات تولید

به طور کلی دو روش برای تولید ظروف یک بار مصرف وجود دارد، روش نیمه فرمینگ و ترموفرمینگ.

نیمه فرمینگ، روشی برای ساخت ظرف های یک بار مصرف

در این روش برای تولید ظروف یک بار مصرف از یک دستگاه واحد استفاده می‌شود. گرانول های پتروشیمی که مواد اولیه‌ی این فرآیند هستند در بخش اکسترودر به حالت مذاب درمی‌آیند. در مرحله‌ی بعد این مواد مذاب به شکل ورق های پلیمری درمی‌آیند و وارد مرحله‌ی پرسینگ می‌شوند. این ورق ها که از دمای بالا برخوردارند وارد قالب می‌شوند و به این طریق پرس انجام می‌شود، به آنها شکل می‌دهد و پس از سرد شدن تولید نهایی صورت می‌گیرد.

تولید ظروف یک بار مصرف به روش ترموفرمینگ

برخلاف روش قبلی ترموفرمینگ در دو مرحله خلاصه می‌شود و ظروفی که از این روش ساخته می‌شوند و از کیفیت بالاتری نسبت به روش نیمه فرمینگ برخوردار هستند. در این روش دیگر یک دستگاه واحد وجود ندارد، بلکه بخش ذوب گرانول ها و تبدیل آنها به ورق های رول شده که مرحله‌ی اول را شکل می‌دهد توسط یک دستگاه، و مرحله‌ی دوم در دستگاه پرس ترموفرمینگ انجام می‌شود. وظیفه این دستگاه رساند دمای ورق ها به مقدار مناسبی جهت شکل گیری آنها می‌باشد، سپس ورق ها وارد قالب می‌شوند و به شکل های مختلفی برای تولید ظروف یک بار مصرف درمی‌آیند.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  فرایند انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک

این ماشین آلات توسط سیستم پی ال سی کنترل شده و دارای سرعت های مختلف (مثلا ۲۵ الی ۳۰ در دقیقه) بوده و قالب بسته شده در آن دارای حفره های متعدد می باشد که این ماشین آلات با توجه به ابعاد محصول وابعاد ناحیه فرمینگ دستگاه دارای مدل ها وظرفیت های مختلف می باشد.

در عمل سه روش عمده برای تولید ظروف یکبار مصرف به روش ترموفرمینگ وجود دارد:

الف-قالب گیری فشاری

ب-قالب گیری با ایجاد خلاء

ج-قالب گیری به روش در هم رفتن

در خدمات تزریق پلاستیک رنجبر از ساخت قالب پلاستیک تا ساخته شدن انواع قطعات پلاستیکی و تزریق پلاستیک همگی در یک مجموعه انجام میشود. قبل از سفارش می‌توانید با مراجعه به سایت و یا تماس با مجموعه از قیمت ها اطلاع حاصل نمایید. شرکت رنجبر با داشتن چندین سال سابقه، دانش فنی و کادری مجرب در زمینه تزریق پلاستیک و داشتن کارگاه هایی مجهز به مدرن ترین دستگاه های دنیا،‌ آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 20 =