آشنایی با مواد اولیه در تزریق پلاستیک

خدمات تزریق پلاستیک در حال حاضر یکی از پر طرفداران ترین رشته های کاری میان افراد جامعه می‌باشد. این استقبال بینظیر به دلیل افزایش وابستگی صنایع قدرتمندی چون پزشکی، هواپیما سازی، ماشین سازی و… به پلاستیک بود. به طور کلی پلاستیک یکی از جدایی ناپذیرترین موادی است که تا چشم می‌گردانیم جلوی رویمان است. از آشپزخانه گرفته تا محل کار و ماشینی که سوار می‌شویم و… . اما در خود صنعت پلاستیک سازی یکی از مهم ترین موضوعاتی که توجهات بسیاری را نیز به خود جلب کرده موضوع مواد اولیه در تزریق پلاستیک است. قالب پلاستیکی و قطعه‌ی پلاستیکی ای که با متریال و مواد اولیه‌ی باکیفیت تولید شده باشد،‌ کارایی آن نیز به تبع بهتر خواهد بود.

مواد زیادی در پروسه‌ی تولید پلاستیک دخالت دارند ولی مهمترین آنها رزین می‌باشد. رزین یک پلیمر است و می‌دانیم که پلیمرها واحدهایی تکرار شونده هستند که در اطراف ما به طور طبیعی و مصنوعی وجود دارند. از پلیمرها در ساخت پلاستیک به وفور استفاده می‌شود.

این شرکت ها و خدمات تزریق پلاستیک در تهران ارائه دهنده انواع این خدمات می باشند که با استفاده از بهترین ماشین آلات و ابزار های مخصوص تزریق پلاستیک در مدت زمانی کوتاه با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

از چه پلیمرهایی در صنعت تزریق پلاستیک استفاده می‌شود؟

برای انتخاب مناسب ترین پلیمر به عنوان مواد اولیه در تزریق پلاستیک،‌ باید چند فاکتور مهم را در نظر گرفت. ویژگی های خاصی که پلیمرها دارند آنها را به بهترین کاندیدای مواد اولیه تبدیل کرده است. این خصوصیات شامل مقاومت بالای آنها،‌ انعطاف پذیری،‌ مقرون به صرفه بودن،‌ میزان شکل پذیری و… است.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  ساخت قطعات پزشکی با تکنولوژی تزریق پلاستیک

همچنین دقت داشته باشید که دو نوع پلیمر وجود دارد، ترموپلاست و ترموست، که بر اساس نوع نهایی محصول یکی از این دو به عنوان ماده اولیه انتخاب می‌شوند.

پس، همه‌ی پلیمرها به عنوان مواد اولیه در تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. یکی از بهترین و اصلی ترین پلیمرهای مورد استفاده در مراکز ارائه خدمات تزریق پلاستیک، پلی اتیلن ها هستند. پلی اتیلن ها نسبت به دیگر پلیمرها بیشتر در دسترس بوده و کار با آنها نیز ساده تر می‌باشد. مشتقات نایلون، PVC و پلی پروپلین ها از دیگر پلیمرهایی هستند که در فرآیند تولیدات پلاستیکی به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه چند مورد از این پلیمرها را به اختصار برایتان شرح خواهیم داد.

مواد اولیه در تزریق پلاستیک
مواد اولیه در تزریق پلاستیک

HDPE

مخفف کلمه انگلیسی Polyethylene High Density و به معنای پلی اتیلن با چگالی بالا می‌باشد. بیشتر در تولید قطعات پزشکی و لوازم مصرفی به عنوان مواد اولیه در تزریق پلاستیک به کار می‌روند. از مزایای آن می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر ضربه و همچنین قابلیت پیاده سازی جزئیات روی آن اشاره کرد. عدم استحکام کافی از نقاط ضعف این متریال اولیه می‌باشد.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  آشنایی با موارد مصرف تزریق پلاستیک در صنایع مختلف

Plycarbonate (PC)

از این متریال بیشتر در ساخت وسایلی چون سی دی و چراغ اتوموبیل استفاده می‌شود. از نقاط قوت آن می‌توان از مقاومت بسیار بالای آن نسبت به گرما و ضربه نام برد. اما با این حال این ماده اولیه نسبت به ترک برداشتن مستعد است.

ABS

از ABS ها به وفور به عنوان ماده اولیه در تولید کیبورد، محافظ های پلاستیکی و آداپتور شارژر مورد استفاده قرار می‌گیرند. مقاومت بسیار بالا و قیمت پایین از مزیت های این پلیمر محسوب می‌شوند. میزان آسیبی که در هنگام مواجهه با مواد شیمیایی متحمل می‌شود برای این پلیمر یک پوئن منفی در نظر گرفته می‌شود.

سخن نهایی

به طور کلی پلیمرهای زیادی در طبیعت وجود دارند که در به عنوان مواد اولیه در تزریق پلاستیک برای ساخت لوازم و قطعات پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به معایب و مزایای آنها، شرکت های ارائه دهنده‌ی تزریق پلاستیک می‌بایست با توجه به نیازهای محصول نهایی ماده اولیه مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

شرکت پلاستیک رنجبر با داشتن سال ها تجربه در خصوص ارائه خدمات تزریق پلاستیک به مشتریان محترم، متعهد به استفاده از بهترین متریال و مواد اولیه برای تولید قالب و قطعات پلاستیکی مورد نظر شما می‌باشد. برای اطلاع یافتن از قیمت ها و همچنین دریافت مشاوره رایگان با شرکت در ارتباط باشید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + دو =