ضرورت ساخت قالب پلاستیکی

در شرکت های ارائه دهنده خدمات تزریق پلاستیک، قبل از تولید قطعات پلاستیکی، ابتدا باید مراحل ساخت قالب پلاستیکی طی شود. دستگاه های تزریق پلاستیک مواد خام اولیه را در این قالب ها تزریق می‌کنند و طی یک فرایند چند مرحله ای قطعه پلاستیکی مورد نظر را تولید می‌کنند.

امروزه بیش از پیش، نیاز به وجود شرکت های تزریق پلاستیک و تولید قطعات پلاستیکی حس می‌شود. به دلیل وابستگی روز افزون صنایع مختلف به حضور این گونه قطعات،‌ پروسه ساخت قالب پلاستیکی با جدیتی بیشتر از گذشته دنبال می‌شود. صنایعی از جمله ماشین سازی،‌ ساختمان سازی، تولید اسباب بازی، هواپیما سازی و… ادامه‌ی حیات خود را وابسته به صنایع تزریق پلاستیک می‌دانند.

این شرکت ها و خدمات تزریق پلاستیک در تهران ارائه دهنده انواع این خدمات می باشند که با استفاده از بهترین ماشین آلات و ابزار های مخصوص تزریق پلاستیک در مدت زمانی کوتاه با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

چرا یک قالب پلاستیکی ساخته می‌شود؟

استفاده از مواد قطعات پلاستیکی نسبت به باقی متریال ها بسیار ارزان تر و برای صنایع مربوطه مقرون به صرفه تر است. به همین دلیل برای پاسخگو بودن به این حجم بالای تقاضا ماشین های تزریق پلاستیک به بازار عرضه شدند.

اما داستان به همین جا ختم نشد. ماشین های تزریق پلاستیک برای تولید یک قطعه پلاستیکی کافی نبودند چرا که باید قالبی وجود می‌داشت تا این دستگاه ها بتوانند مواد مذاب را به درون آن هدایت کنند. به همین دلیل ساخت قالب پلاستیکی شروع شد. این قالب ها به دستگاه های تزریق پلاستیک وصل می‌شوند تا موارد به داخل شان تزریق شود و فرایند بتواند ادامه پیدا کند.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  قالب گیری تزریقی چیست؟
ساخت قالب پلاستیکی
ساخت قالب پلاستیکی

 طراحی قالب پلاستیکی

برای ساخت قالب پلاستیکی باید دقت و ظرافت بسیار زیادی به کار گرفته شود. چرا که کمترین بی دقتی ای می‌تواند منجر به از دست رفتن پول زیادی شود. برای این منظور دانش افراد حرفه ای و متخصص را بکار می‌گیرند تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنند.

در پروسه طراحی قالب های پلاستیکی همچنین، از ابزارهای نرم افزاری پیشرفته بهره می‌گیرند تا بتوانند مدلی سه بعدی که کاملا متناسب با هدف قطعه پلاستیکی مورد نظر است را تولید کنند.

در ساخت قالب پلاستیکی فاکتورهای متعددی باید لحاظ شوند از جمله میزان پیچیدگی قالب، مقدار سوراخ ها و دریچه ها، عمق شیارها، شکل کلی و هندسی قالب، جنس مورد نظر برای تولید قطعه پلاستیکی،‌ بزرگی قطعه‌ی مورد نظر،‌ نوع ماشین تزریق پلاستیک مورد استفاده و… . تمام این فاکتورها در کنار هم می‌توانند منجر به تولید یک قالب پلاستیکی درست و کارآمد و در نهایت تولید یک قطعه پلاستیکی شود.

برای فهم بهتر یک مثال ساده برای شما آورده ایم. یک بطری آب معدنی را در نظر بگیرید. این بطری در ظاهر از پیچیدگی خاصی برخوردار نبوده و بسیار ساده بنظر می‌رسد. اما اگر به قسمتی که درب بطری بسته می‌شود نگاهی بیندازید متوجه حضور شیارهای متعددی می‌شوید. اگر عمق و طول هر کدام از این شیارها درست تنظیم نشده باشد،‌ درب بطری بسته نشده و کل بطری کارایی خود را از دست خواهد داد.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  ترمو فورمینگ چیست ؟

چرا از قالب های پلاستیکی استفاده می‌کنیم؟

نسبت به قالب هایی که با متریال های دیگر ساخته می‌شوند، ساخت قالب پلاستیکی از مزایای بیشتری برخوردار است که در ادامه به چند مورد از آنها به طور مختصر اشاره خواهیم کرد.

تولید قالب های پلاستیکی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. امروزه دیگر ضرورت صرفه جویی در هزینه ها امری بسیار بدیهی تلقی می‌شود. صنایع مختلف برای تنظیم بودجه مجبور به صرفه جویی در هزینه های خود می‌باشند. به همین منظور روی آوردن به قالب ها و قطعات پلاستیکی می‌تواند کمک بزرگی برای بخش مالی صنایع مربوطه باشد.

بالاتر به ماشین های تزریق پلاستیک اشاره کردیم. شرکت هایی که خدمات تزریق پلاستیک ارائه می‌کنند با در اختیار داشتن این دستگاه ها و قالب های پلاستیکی می‌توانند قطعه مورد نظر را به تولید انبوه برسانند.

درصد خطایی که ممکن است در طی پروسه ساخت قالب پلاستیکی اتفاق بیفتد خیلی کمتر از میزان خطایی است که در فرایند ساخت قالب فلزی اتفاق می‌افتد. در واقع می‌توان گفت میزان این خطا بسیار ناچیز است و به همین دلیل دقت قطعات پلاستیکی تولید شده با این قالب ها بسیار بالاتر می‌باشند.

شرکت پلاستیک رنجبر همواره آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می‌باشد. شما می‌توانید برای سفارش قالب پلاستیکی مورد نظر خود و اطلاع از قیمت ها به سایت مراجعه کرده و یا با مجموعه تماس حاصل فرمایید.

ساخت قالب پلاستیکی
ساخت قالب پلاستیکی
این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 8 =