عوامل موثر بر میزان هزینه ساخت تزریق پلاستیک

برآورد دقیق هزینه ساخت تزریق پلاستیک ، یکی از مهمترین بخش ها در کسب و کارهایی که مشغول به تولید محصولات پلاستیکی با استفاده از تکنولوژی تزریق پلاستیک هستند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم که روش های تخمین هزینه مورد نیاز برای تولید قطعات پلاستیکی و عوامل موثر بر آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

این شرکت ها و خدمات تزریق پلاستیک در تهران ارائه دهنده انواع این خدمات می باشند که با استفاده از بهترین ماشین آلات و ابزار های مخصوص تزریق پلاستیک در مدت زمانی کوتاه با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

عوامل موثر بر هزینه ساخت تزریق پلاستیک

امروزه روش تزریق پلاستیک، یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین روش ها برای تولید انواع قطعات و محصولات پلاستیکی در ابعاد و اندازه های گوناگون می باشد. در این روش مواد مذاب پلاستیکی به داخل محفظه ای تزریق می شوند و در آنجا بعد از سرد شدن شکل و فرم قالب را به خود می گیرند. تنوع بسیار زیاد محصولات پلاستیکی تولید شده با این روش باعث شده است که تقاضا برای تولید قالب های پلاستیکی روز به روز افزایش پیدا کند.

برای برآورد هزینه ساخت تزریق پلاستیک، مواد اولیه ای که در این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرند اهمیت بسزایی دارند. از طرف دیگر یکی دیگر از فاکتورهای مهم دخیل در قیمت گذاری، ماشین کاری می‌باشد. با توچه به اینگه تیراژ ماشین ها محدود است، برای پایین آمدن قیمت هر قطعه باید تیراژهای بالاتری سفارش داده شود.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  ساخت قطعات خودرویی در خدمات تزریق پلاستیک رنجبر

یک فرمول کلی برای محاسبه قیمت نهایی وجود دارد:

فرمول محاسبه هزینه ساخت قطعات پلاستیکی
فرمول محاسبه هزینه ساخت قطعات پلاستیکی

در مورد مواد اولیه واضح است که هرچه کیفیت درخواستی سفارش دهنده بالاتر باشد، قیمت تمام شده‌ آن نیز بیشتر خواهد بود. در مورد هزینه های ساعتی هم می‌توان به نیروی انسانی و مقدار ساعت کار ماشین ها اشاره کرد. در این قسمت محل قرار گیری کارگاه و همچین ابعاد قطعات مورد نظر نیز در قیمت گذاری تاثیر گذار هستند.

هزینه ساخت تزریق پلاستیک
هزینه ساخت تزریق پلاستیک

طراحی قالب، از دیگر فاکتور های دخیل در برآورد هزینه تزریق پلاستیک

در انجام خدمات تزریق پلاستیک،‌ طراحی قالب ها حرف اول را می‌زنند. دقت و ظریف کاری هایی که در طراحی یک قالب باید رعایت شوند همگی در میزان هزینه نهای تاثیر گذار خواهند بود. هزینه ساخت تزریق پلاستیک شامل هزینه های طراحی قالب و ساخت می شود که هزینه مورد نیاز برای طراحی قالب کاملاً بستگی به نوع طرح اولیه و نرم افزارهایی دارد که برای طراحی قالب مورد استفاده قرار گرفته اند. در صورتیکه پیچیدگی قطعا مورد نظر سفارش دهنده کم باشد،‌هزینه طراحی قالب نیز کاهش خواهد یافت و در هزینه خدمات تزریق پلاستیک صرفه جویی زیادی خواهد شد.

فعالان حوزه ساخت محصولات پلاستیکی با استفاده از تکنولوژی تزریق پلاستیک، بعد از تامین هزینه های طراحی قالب باید اقدام به تامین هزینه های ساخت قالب نمایند که میزان این هزینه به موارد زیر بستگی دارد:

  • طول و عرض و ارتفاع محصول
  • جنس محصول
  • رزوه های داخلی و خارجی محصول
  • نکن های داخلی و خارجی محصول
  • میزان کیفیت سطوح مختلف
  • تعداد حفره های قالب
  • ویژگی ها و مشخصات دستگاه تزریق پلاستیک
  • میزان تولید محصول
مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  ساخت و تولید قطعات پلاستیکی

در بین عوامل و پارامترهای گفته شده، ابعاد محصول و پیچیدگی های موجود در آن از مهمترین عوامل موثر بر میزان هزینه تزریق پلاستیک می باشد.

ساخت قالب با پرینتر سه بعدی

استفاده از پرینترهای سه بعدی در تیراژ های پایین فقط به صرفه خواهد بود و همچنین در هزینه ساخت تزریق پلاستیک نیز گاهش زیادی به وجود می‌آورد. اما همانطور که اشاره کردیم تنها برای تولیدات پایین قابل استفاده است و پس از تعدادی تیراژ محدود فعالیتش متوقف می‌شود.

شرکت خدمات پلاستیک رنجبر با ارائه خدماتی متنوع همواره آماده‌ی خدمت رسانی به مشتریان عزیز می‌باشد. برای ثبت سفارش های تزریق پلاستیک خود و همچنین اطلاع پیدا کردن از قیمت ها می‌توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و از متخصصان ما مشاوره دریافت نمایید. شرکت رنجبر با داشتن سال ها تجربه در زمینه خدمات تزریق پلاستیک، و همچین بهره گیری از گارگاه هایی مجهز به بروز ترین دستگاه ها و ماشین های دنیا همواره شما را در راه رسیدن به مقصد مورد نظر خود همراهی می‌کند.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =