تجارت پر سود تولید قطعات پلاستیکی

در دنیای مدرن امروزی که روز به روز با سرعت بیشتری به سمت صنعتی شدن هر چه بیشتر حرکت می‌کنیم، قطعات پلاستیکی نقش مهمی را بازی می‌کنند. از ملزومات حیاتی صنایع، قطعات پلاستیکی می‌باشند. به همین دلیل شرکت ها و کارخانه های زیادی برای تهیه این ملزومات خط تولید قطعات پلاستیکی را راه اندازی کرده اند.

در ساخت قطعات پلاستیک باید توجه کرد که این قطعه به چه منظوری قرار است تولید شود. چرا که متریال های اولیه، گرما دهی و دیگر فاکتورها در این خط تولید سهیم هستند. در صورتیکه بدون دانش اولیه از هدف تولید قطعه اقدام به ساخت آن کنیم، جز ضررهای هنگفت چیزی برایمان در پی نخواهد داشت.

این شرکت ها و خدمات تزریق پلاستیک در تهران ارائه دهنده انواع این خدمات می باشند که با استفاده از بهترین ماشین آلات و ابزار های مخصوص تزریق پلاستیک در مدت زمانی کوتاه با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

تولید قطعات پلاستیکی
تولید قطعات پلاستیکی

اولین مرحله، مهم ترین مرحله

اولین مرحله‌ی تولید قطعات پلاستیکی ساخت قالب است. مهندسی کردن و یک طراحی قالب پلاستیک مناسب از ضروری ترین مراحل این پروسه می‌باشد. توسط نرم افزارهای پیچیده، افرادی که تخصصشان مهندسی و طراحی قالب است، با در نظر گرفتن تمام جوانب و هدف از تولید قطعه اقدام به طراحی آن می‌نمایند. در طراحی نکات مهمی وجود دارند که باستی مورد توجه مهندسان قرار بگیرند. این نکته ها شامل: هدف از تولید قطعه، شکل هندسی مناسب با کابرد قطعه، شیارها و سوراخ هایی که باید در نظر گرفته شوند، نوع دستگاه تزریق پلاستیک، مقدار تولید انبوه، جنس و اندازه قطعه های پلاستیکی و … .

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  روشی جدید برای تولید بدنه خودرو و هواپیما توسط محققان

سایر مراحل تولید قطعات پلاستیکی

پس از آماده شدن قالب، حال آن را روی دستگاه تزریق پلاستیک نصب می‌کنند. سپس مواد پلاستیکی خام اولیه را وارد دستگاه می‌کنند و با حرارت دادن آن را ذوب کرده و به داخل قالب تزریق می‌کنند. مرحله آخر مرحله‌ی خنک شدن است. باید توجه داشت که در تمام فرایند خنک سازی قطعه، به هیچ عنوان از داخل قالب بیرون آورده نمی‌شود.

صنایع متاثر از تولیدات پلاستیکی

در ادامه به چند نمونه از صنایعی که فعالیتشان به صنایع تولید قطعات پلاستیکی وابسته است اشاره خواهیم کرد.

صنعت رنگ: تولید سطل های نگه دارنده‌ی رنگ

صنعت نظامی: تولید کانکتورها و یا اتصال دهنده های نظامی

صنعت هوایی: ساخت قطعات پلاستیکی استفاده شده در محفظه های نگه داری مواد غذایی، نواحی اطراف کابین خلبان و صندلی مسافران

صنعت راه و شهرسازی: تولید قطعه های پلاستیکی بکار رفته در علائم راهنمایی رانندگی، سرعت گیرها و ماشین آلات راه سازی

صنعت ساختمان سازی: تولیدات پلاستیکی برای ساخت درب ها، سقف و کف و پنجره ها

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  استفاده از پوشش ضدانعکاس برای نامرئی کردن پلاستیک

و همچنین صنایع دیگری چون ماشین سازی، لوازم پزشکی، باغبانی و کشاورزی و لوازم تزئینی.

تولید قطعات پلاستیکی نظامی
تولید قطعات پلاستیکی نظامی

چرا تولید قطعات پلاستیکی، صنعتی با بازدهی بالا شناخته می‌شود؟

دلایل متعددی وجود دارد. صنایع مختلفی که از آن ها پیشتر نام برده شد، یکی از دلایل اصلی شان برای روی آوردن به صنعت پلاستیک، قسمت مناسب تر آن نسبت به قطعات فلزی است. چرا که ساخت قطعات پلاستیکی، کمتر هزینه بر هستند، آن هم به دلیل استفاده از نیروی کار کمتر به دلیل ماشینی بودن صنعت و مواد اولیه‌ی ساده و کمتر.

از دیگر دلایل تولید قطعات پلاستیکی می‌توان به توانایی تولید انبوه آن در مدت زمان کمتر اشاره کرد. همچنین با استفاده از قالب تزریق سرعت تولید بسیار بالا رفته است. مقاومت و دوام قطعات پلاستیکی بسیار بالا می‌باشد. کارخانه های تولید قطعات پلاستیک می‌توانند با ذوب کردن مجدد قطعات پلاستیکی و تبدیل آنها به قطعه هایی دیگر، به نوعی آن ها را وارد چرخه‌ی بازیافت کند.

برای تجربه‌ی خریدی آسوده می‌توانید سفارش خود را در شرکت پلاستیک رنجبر ثبت نمایید و همچنین از هزینه‌ تزریق پلاستیک نیز اطلاع پیدا کنید. در زمینه خدمات تزریق پلاستیک در تهران، شرکت رنجبر همواره رضایت مشتریان را به دلیل استفاده از متریال روز دنیا و تولید محصولات با کیفیت در پی داشته است.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =