آشنایی با روند ساخت قالب تزریق پلاستیک

این روزها به دلیل استفاده هر چه بیشتر از وسایل پلاستیکی، صنایع تولید و تزریق پلاستیک روز به روز جایگاه حیاتی تری پیدا می‌کنند. اما چگونه یک قطعه پلاستیکی به وجود می‌آید؟ بخش بسیار مهمی از پروسه‌ی تولید پلاستیک، ساخت قالب تزریق پلاستیک می‌باشد. کارایی این قالب بسیار مهم است چرا که شکل نهایی محصول وابسته به طراحی آن می‌باشد.

این شرکت ها و خدمات تزریق پلاستیک در تهران ارائه دهنده انواع این خدمات می باشند که با استفاده از بهترین ماشین آلات و ابزار های مخصوص تزریق پلاستیک در مدت زمانی کوتاه با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

قالب تزریق پلاستیک چیست؟

یک بطری آب معدنی را در نظر بگیرید. این بطری ها از کجا آمده اند؟ شرکت های تولید آب معدنی برای تهیه ساخت قالب تزریق پلاستیک مورد نیاز برای بطری های خود، به شرکت های تزریق پلاستیک روی می‌آوردند.

بر اساس نیاز و کاربرد یک قطعه‌ی پلاستیکی، شرکت ها قالب مناسب خود را سفارش می‌دهند. این قسمت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که کوچکترین اشتباهی در سفارش گذاشتن یک قطعه پلاستیکی می‌تواند ضررهای مالی زیادی برای شرکت ها در بر داشته باشد.

ساخت قالب تزریق پلاستیک
ساخت قالب تزریق پلاستیک

از طراحی تا ساخت قالب تزریق پلاستیک

پروسه‌ی طراحی قالب های پلاستیک باید توسط افراد ماهر و متخصص انجام بگیرد. برای مهندسی ابعاد سه بعدی و زوایای هندسی، طراحان از نرم افزارهای پیچیده مهندسی بهره میگیرند. همچنین همانطور که اشاره شد، باید کاربرد و هدف از تولید این قطعه پلاستیکی را بدانند تا بتوانند مناسب ترین قالب را تولید کنند. مشاوران شرکت هایی که خدمات تزریق پلاستیک ارائه می‌دهند، به مشتریان خود در زمینه انتخاب بهترین و مناسب ترین قالب کمک خواهند کرد.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  آشنایی با پروسه قالب سازی پلاستیک

برآورد هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک

برای برآورد هزینه ساخت قالب ها، باید فاکتورهای متعددی را در نظر گرفت. اینکه قالب مورد نظر چه ابعادی داشته باشد، چقدر شیار و سوراخ حفره داشته باشد، و پیچیدگی قالب به چه اندازه ای باشد همه در برآورد قیمت سهیم هستند.

نصب قالب بر روی دستگاه تزریق پلاستیک

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که حال چگونه می‌شود از این قالب ها استفاده کرد؟ پس از اتمام ساخت قالب تزریق پلاستیک، این قالب بر روی ماشین تزریق پلاستیک نصب می‌شود. زمانی که ماده اولیه وارد دستگاه شود، که پلیمرهای ترموپلاستیک از جمله محبوب ترین مواد اولیه هستند، پس از فرآیند گرمادهی مواد مذاب وارد قیف سیلندر تزریق می‌شوند و پس از آن به داخل قالب تزریق می‌شوند.

مزایای استفاده از این قالب ها

و اما چرا باید به خودمان زحمت ساخت قالب تزریق پلاستیک بدهیم؟ روش های مختلفی برای ساخت قطعات پلاستیکی وجود دارد. اما استفاده از قالب ها روشی مقرون به صرفه و متداول است که همین امر به محبوبیت بالای آن کمک کرده است.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  مزایای یک خدمات تزریق پلاستیک خوب چیست؟

صنایع وابسته نظیر خودرو سازی، ساختمان سازی، لوازم خانگی، لوازم پزشکی، اسباب بازی سازی و… همه در مقیاس و تیراژ بسیار بالایی به قطعات پلاستیکی نیاز دارند. پس انتخاب راهی که بتواند در هزینه آنها صرفه جویی کند عاقلانه تر است.

ساخت قالب تزریق پلاستیک
ساخت قالب تزریق پلاستیک

ویژگی های قالب های تزریق پلاستیک

پس از ساخت قالب تزریق پلاستیک، تولید قطعات پلاستیکی آسان تر می‌شود. همچنین با بکار گیری قالب ها، در واقع می‌توانید از طرح های مختلف و بسیار متنوع بهره مند شوید. در صورتی که طرح شما از جزئیات و پیچیدگی های خاصی برخوردار باشد با سفارش یک قالب می‌توانید همه را پیاده سازی کنید. استفاده از این قالب ها همچنین سرعت کار را بالا برده و در مدت زمان کمتری تعداد زیادی قطعه‌ی پلاستیکی تولید می‌کنند. علاوه بر آن، نیروی انسانی کمتری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اطلاع از چگونگی سفارش قالب تزریق پلاستیک و برآورد قیمت آن می توانید از مشاوره رایگان شرکت پلاستیک رنجبر بهره ببرید. دستگاه های مورد استفاده در کارگاه های این شرکت تماما از برندهای روز دنیا هستند و همگی از تکنولوژی های کاملا جدید استفاده می‌کنند. کیفیت دستگاه ها و مواد اولیه استفاده شده، کیفیت محصولات شرکت رنجبر را تضمین می‌کنند.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =