آشنایی با خدمات تزریق پلاستیک بادی

امروزه پلاستیک به جز جدایی ناپذیر زندگی انسان ها تبدیل شده است که از انواع مختلف پلاستیک در صنایع، ادارات و خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از خدمات تزریق پلاستیک بادی، پلاستیک های تو خالی به وجود می آیند و برای تولید این محصولات به دستگاه پلاستیک بادی نیاز است. همچنین این دستگاه برای ساخت ظرف های پلاستیکی بدون درز که با مواد اولیه ساخته می شوند مناسب است.

در این فرآیند تولید پلاستیک که توسط دستگاه های بادی انجام می شود برای ساخت قطعات تو خالی از پلیمر های گرمانرم استفاده می شود و بیشتر برای ظرف های یک بار مصرف کوچک استفاده می شود در حالیکه برای ساخت ظروف یک بار مصرف بزرگ از قالب گیری چرخشی بهره می برند.

انواع قالب گیری پلاستیک بادی

در روش اول یعنی قالب گیری بادی اکستروژن پلاستیک ذوب می شود و به شکل لقمه اکسترود تبدیل می شود سپس این لقمه در داخل قالب ریخته می شود و باد با فشاری زیاد به داخل آن دمیده می شود و بعد از سرد شدن از قالب خارج می شود. این کار به دو روش پیوسته و متناوب انجام می شود. در روش پیوسته گرانول های پلاستیک به صورت پیوسته اکسترود می شود لقمه اولیه بعد از تولید وارد قالب می شود و در آن ها هوا با فشاری زیاد دمیده می شود اما در روش متناوب اول رزوه بالای لقمه و بعد با تزریق خود لقمه تولید می شود و بعد هوا در آن دمیده می شود.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  انتخاب میز ال سی دی مناسب

قالب گیری تزریقی

روش بعدی برای قالب گیری خدمات تزریق پلاستیک بادی از طریق تزریقی است. از این روش معمولا برای تولیدات انبوه قطعات داخلی شیشه ای و پلاستیکی استفاده می شود. که در این روش لقمه اولیه از طریق تزریق به وجود آمده است و سپس هوا در آن دمیده می شود. این روش نسبت به سایر روش های قالب گیری کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر برای تولید ظرف های یکبار مصرف دارو به کار گرفته می شود.

خدمات تزریق پلاستیک بادی
خدمات تزریق پلاستیک بادی

قالب گیری کششی

روش بعد قالب گیری به روش کششی است که از این روش بیشتر برای تولید انواع بطری ها آب و آبمیوه و… استفاده می شود. در این روش قالب گیری به دو روش یک مرحله ای و دو مرحله ای انجام می شود که در روش یک مرحله ای از اکسترود برای تزریق پریزون به داخل قالب بهره برده می شود و  بعد از خنک شدن پلاستیک پیش فرم شکل داده می شود. اما در روش دو مرحله ای پیش فرم ها از قبل ساخته شده است و بقیه مراحل هم مانند روش یک مرحله ای ساخته و تولید می شود.

مزایا و معایب قالب گیری تزریق پلاستیک بادی

همان طور که گفتیم قالب گیری پلاستیک بادی به روش های مختلفی است که باید مزایا و معایب هر کدام به صورت جداگانه بررسی شود.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  کاربرد پلاستیک در صنایع مختلف

از مزیت قالب گیری خدمات تزریق پلاستیک بادی به روش اکستروژن می توان به هزینه پایین ابزار، سرعت تولید بالا و قابلیت تولید و ایجاد قطعات پیچیده اشاره کرد. اما معایب این روش استحکام پایین قطعات تولیدی و محدود بودن به قطعات داخلی است.

اما مزیت و ویژگی های مثبت قالب گیری تزریقی دقت بالا، دوام بسیار خوب، قیمت اولیه پایین، نیروی گیره خوب برای نگهداری قطعات بزرگ، توانایی پران مناسب است. اما این روش دارای معایبی نیز می باشد که عبارت است از: صدای عملکرد زیاد، مصرف انرژی بالا، کنترل دشوار برای فرآیند دمیدن است.

مزیت های روش کششی این که باعث حجم بسیار بالایی در تولید می شود، محدودیت کمی در طراحی بطری در این روش وجود دارد. درباره معایب آن نیز می توان گفت که هزینه سرمایه برای این روش زیاد است و به فضایی بزرگ نیاز دارد.

اما برای بهره بردن از خدمات تزریق پلاستیک بادی و برآورد هزینه های ساخت تزریق پلاستیک یا برای تهیه این محصولات می توان به شرکت پلاستیک رنجبر که در این زمینه دارای تجربه و سابقه زیادی هستند و کارگاه ها و محصولاتی با کیفیت را دارا هستند مراجعه و از مشاوره های رایگان آن بهره برد.

خدمات تزریق پلاستیک بادی
خدمات تزریق پلاستیک بادی

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 18 =