کاربرد پلاستیک در صنایع مختلف

پلاستیک ها سالیان سال است که در تمام جنبه های زندگی بشر دیده می‌شوند. شاید ما از پلاستیک فقط ضررهای کیسه های پلاستیک تجزیه ناپذیر را شنیده ایم. اما حقیقت این است که کاربرد پلاستیک در صنایع مختلف خیلی فراتر از حد تصور ماست.

صنایع مختلف طوری به پلاستیک گره خورده اند که بدون حضور پلاستیک عملا تمام دستگاه ها خاموش می‌شوند و کارخانجات این صنایع وابسته به طور کلی از کار باز می‌ایستند. به همین دلیل هم هست که افراد زیادی به سمت ارائه خدمات تزریق پلاستیک روی می‌آورند. چرا که تهیه مایحتاج صنایعی که تولیدات شان وابسته به حضور پلاستیک می‌باشد،‌ توانسته اند به سودهای کلانی دست پیدا کنند.

از جمله صنایع وابسته به شرکت های تزریق پلاستیک می‌توان به صنایع مهمی چون پزشکی، داروسازی، آزمایشگاه های طبی،‌ خودرو سازی، ساختمان سازی، لوازم آشپرخانه، اسباب بازی سازی و… اشاره کرد. در ادامه‌‌ی این مقاله به کاربرد پلاستیک در صنایع مختلف خصوصا صنایع نامبرده شده اشاره خواهیم کرد.

کاربرد قطعات پلاستیکی در آزمایشگاه های تحقیقاتی و طبی

در آزمایشگاه ها وجود برخی لوازم پلاستیکی بسیار حیاتی می‌باشد. قطعاتی مانند ظرف های نمونه گیری، پیپت ها، بشرهای پلاستیکی، قیف و… همگی از ملزومات یک آزمایشگاه تشخیص طبی و تحقیقاتی می‌باشند. در گذشته برخی از این لوازم فلزی بودند و دائما نیاز به استریل شدن داشتند و این موضوع برای آزمایشگاه ها بسیار گران تمام می‌شد.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  ساخت و تولید قطعات پلاستیکی

اما امروزه بسیاری از این لوازم پلاستیک یک بار مصرف هستند و به همین دلیل نیازی به استریل شدن پس از استفاده ندارند و مستقیما دور انداخته می‌شدند. این موضوع کاربرد پلاستیک را به وضوح نشان می‌دهد. فرض کنید آزمایشگاه ها،‌ در زمانی که بیشتر لوازم فلزی بود، به جای استریل کردن آنها را دور می‌انداختند! عملا هزینه‌ی چند برابری روی دستشان به جای می‌گذاشت.

پلاستیک در صنایع مختلف

پزشکی و پلاستیک

کاربرد پلاستیک در صنایع مختلف چون صنعت پزشکی بسیار گستره است. از لزوم وجود پلاستیک از اتاق عمل گرفته تا اتاق بیماران بستری شده. هم اکنون با اینکه باز هم لوازم پزشکی فلزی زیادی در اتاق عمل دیده می‌شوند،‌ با این حال لوازم پلاستیکی نیز راه خود را به اتاق های عمل باز کرده اند، مثل بخیه های زیپی که امروز برای بستن بخیه به وفور از آنها استفاده می‌شود.

از طرف دیگر، هنوز مشکل استریل لوازم پزشکی وجود دارد. با ورود لوازم پلاستیکی هزینه ای که بابت استریل کردن خرج می‌شد،‌ حالا دیگر بسیار کمتر شده است. همچنین احتمال آلودگی با لوازم پزشکی نیز به میزان زیادی کاهش یافته است.

کاربرد پلاستیک

قطعات پلاستیکی در صنایع ماشین سازی

خودرو شاید مثال بارزتری از گستردگی حضور پلاستیک در زندگی انسان ها باشد. تا به اینجا کاربرد پلاستیک در صنایع پزشکی و وابسته پزشکی مثال آزمایشگاه ها را بررسی کردیم. خودرو وسیله ای است که افراد دائما و تقریبا روزانه با آن سر و کار دارند. به همین دلیل شاید قطعات پلاستیکی که در این صنعت استفاده می‌شود بیشتر به چشم بیاید.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  کدام مواد اولیه در تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

جز در بدنه‌ی داخلی ماشین که استفاده از پلاستیک محسوس است، در قطعات داخلی ماشین نیز به شکل گسترده ای از قطعات پلاستیکی استفاده شده و این صنعت را بیش از پیش به پلاستیک وابسته کرده است.

پلاستیک در صنایع

سخن نهایی در خصوص کاربرد پلاستیک در صنایع مختلف

کاربرد پلاستیک در صنایع مختلف بسیار زیاد است، طوری که صحبت در مورد آن از حوصله بحث خارج بود و مقالات چندین صفحه ای می‌طلبد. در این مقاله به شکلی مختصر به چند صنعت مهم اشاره کردیم که شاید برای مخاطبان بیشتر آشنا و ملموس بوده باشد. به طور کلی باید گفت در این زمان،‌ تصور دنیای بدون پلاستیک عملا غیر ممکن است. بدون پلاستیک صنایع بسیار مهم و بزرگی همچون هواپیما سازی از کار می‌افتند و زندگی بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شرکت پلاستیک رنجبر، با بهره گیری از کارگاه هایی بسیار مجهز به ماشین آلات تزریق پلاستیک روز دنیا، آماده پذیرش سفارش های خدمات تزریق پلاستیک صنایع مختلف و شرکت های دیگر می‌باشد. برای اطلاع از تعرفه دریافت خدمات تزریق پلاستیک می‌توانید با شرکت تماس گرفته و از متخصصان شرکت مشاوره دریافت نمایید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 13 =