آینده و بازار پلاستیک

این روزها دیگر کسی نمی‌تواند وجود پلاستیک ها در جای جای زندگی انسان ها را کتمان کند. پلاستیک ها در تمام جنبه های زندگی انسان مدرن انسان دیده می‌شوند و نبود آن کسب و کارها زیادی را به ورطه نابودی می‌کشاند. به دلیل این وابستگی انسان و صنایع مختلف به پلاستیک است که متخصصان حوزه اقتصاد آینده و بازار پلاستیک را بسیار روشن می‌بینند.

البته هم اکنون نیز به دلیل کاربرد پلاستیک در صنایع مختلف و نیازی مبرمی که این صنایع به قطعات پلاستیکی دارند،‌ شرکت های زیاد در زمینه تامین این قطعات وارد بازار کار شده اند و سود کلانی هم از این تجارت به دست آورده اند.

به طور کلی، صنایع زیادی وجود دارند که قطعات پلاستیک نقشی حیاتی در ادامه‌ی کار آنها ایفا می‌کنند. از جمله‌ی این صنایع مهم می‌توان به صنعت هواپیما سازی، خودرو سازی، پزشکی، آزمایشگاه ها، لوازم آشپزخانه، صنایع نظامی، تولید اسباب بازی و… اشاره نمود. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم به شکلی گسترده تر بازار پلاستیک و آینده‌ی آن را را زیر ذره بین قرار دهیم.

تحلیل بازار پلاستیک

به دلیل الزامی بودن حضور قطعات پلاستیکی در زندگی روزمره افراد، افراد زیادی که قصد شروع کسب و کار و تجارت خود را داشتند این بازار را مناسب سرمایه گزاری دیدند. به دلیل روشن بودن آینده و بازار پلاستیک،‌ در حال حاضر می‌توان گفت شرکت های بسیار بزرگی در این حیطه فعالیت خود را آغاز کرده و پر قدرت به جلو گام برمی‌دارند.

به همین دلیل رقابت در این حوزه در حال افزایش است. نمی‌توان با اطمینان گفت این عرصه‌ی کاری به طور کامل اشباع شده یا نه، اما شاهد ورود روز افزون افراد به حوزه‌ی خدمات تزریق پلاستیک هستیم. اما این موضوع نباید افرادی که برنامه‌ی ورود به این بازار کاری را دارند نا امید کند. همانطور که اشاره کردیم قطع به یقین نمی‌تواند گفت این بازار اشباع شده و هنوز هم فرصت برای  راه اندازی خط تزریق پلاستیک وجود دارد.

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  قالب های تزریق پلاستیک

بازار پلاستیک

حوزه های کاری وابسته به آینده و بازار پلاستیک

بالاتر به چند مورد از صنایع بسیار مهم اشاره کردیم. در ادامه چند حوزه‌ی کاری را به شما معرفی خواهیم کرد که رشد صنعت پلاستیک سازی تاثیری حیاتی در پیشرفت آنها خواهد داشت.

۱- کاربرد خواص ( پیزوالکتریک و پیروالکتریک و ینلیدن فلوئورید ) در بلند گوها و آشکارسازی

۲- مصارف وسیع پلاستیک ها در ساختمان سازی مثل لوله آب فاضلاب لایه های ضد رطوبت – کفپوش ها – عایق کاری ، تزئین دیوار و ….

۳- کاربرد پلاستیک ها در موارد بسته بندی مثل بطری ها – ظروف حمام

۴- صنایع خودروسازی که در حال حاضر یکی از مصرف کنندگان عمده پلاستیک ها است که افزایش وزن و تعداد قطعات پلاستیکی در خودروها مبین این ادعا است : از جمله این قطعات می توان در اتومبیل به آنها اشاره کرد مثل باطری – سیم های نرم دو شاخه – سوئیچ برق – کلاهک های تقسیم – لوازم چراغ – روکش صندلی – تودوزی و تزئین بدنه – پروانه رادیاتور – لوله آب – لوله بنزین – مخازن آب سرد کن و چندین قطعه دیگر پلاستیکی موجود در یک خودرو مثل کمربند ایمنی – سپر اتومبیل – شبکه رادیاتور و ………

مطاله این مطلب هم پیشنهاد میشود !  بررسی خدمات تزریق پلاستیک بادی

که در بسیاری از این قطعات وزن قطعه پلاستیکی بسیار کم بوده و هست حتی به طوری که اظهار شده است در یک خودرو کوچک اروپایی در حدود ۴۵۰ قطعه مختلف از یک پلاستیک نوع پلی استال بکار گرفته شده است که مجموع وزن آنها از یک کیلوگرم فراتر نرفته است .

آینده و بازار پلاستیک -پیزوالکتریک

دیگر حوزه های وابسته به پیشرفت صنعت پلاستیک

از دیگر صنایعی که تحت تاثیر آینده و بازار پلاستیک قرار می‌گیرند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۵- مبلمان و لوازم خانگی و اداری

۶- وسایل حمل و نقل ترابری آبی و هوایی مثل قایق ها و هواپیما ها

۷- تجهیزات صنعتی مثل لوله های صنعتی – پمپ ها – شیر ها – شیشه اتاق های کنترل که از موادی همچون PTFE –PVC استفاده می شود .

۸- صنایع عکاسی

۹- تجهیزات پزشکی مثل سرنگ تزریق و ….

۱۰-استفاده از فیلم پلاستیک جهت کاغذ چاپ

۱۱- صنایع تولید کفش

آینده پلاستیک -فیلم پلاستیکی

شرکت تزریق پلاستیک رنجبر با داشتن سال ها تجربه در زمینه ارائه خدمات تزریق پلاستیک، شما را در مسیر رسیدن به قطعه پلاستیک مورد نظر با تیراژ دلخواه همراهی می‌کند. این شرکت با بهره گیری از بروز ترین دستگاه های تزریق پلاستیک دنیا همراه با کادری مجرب مسیری حرفه ای را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است. برای اینکه از هزینه های خدمات تزریق پلاستیک اطلاع پیدا کنید، می‌توانید با شماره درج شده داخل سایت تماس گرفته و تجربه‌ی دریافت یک مشاوره‌ی حرفه ای را داشته باشید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + هجده =